Tala om för mig att du älskar mig, i ord, handlingar och gester. Och gör det ofta. Utgå inte från att jag redan vet det. Beröm mig ofta för sådant jag gjort bra och kritisera mig inte när jag misslyckas utan trösta mig. Ta inte allt jag gör för dig, för givet. Tecken på glädje och uppskattning uppmuntrar mig att fortsätta.

Tala om för mig när du känner dig nere, ensam eller missförstådd. Jag blir starkare av att veta att jag äger förmågan att trösta dig. Att förtränga sina känslor kan vara nedbrytande. Kom ihåg att fastän jag älskar dig kan jag inte läsa dina tankar.

Dela med dig av dina glädjeämnen. De ger ny livskraft åt vårt förhållande. Det är härligt att ha våra alldeles egna lyckodagar att fira. Ge små kärleksbevis helt spontant.

Undergräv inte min identitet genom att säga att det jag ser och känner inte är viktigt eller att jag inbillar mig. Om jag ser eller känner något är detta min upplevelse och därför är den beydelsefull och verklig.

Smek mig. Håll om mig. Krama mig. Min kropp och själ får nytt liv genom sådana ordlösa ömhetsbevis.

Visa andra att du uppskattar mig. Att du öppet visar din kärlek får mig att känna mig betydelsefull och stolt.


A single rose can be my garden, a single friend, my world/ L Buscaglia
#1 - - Katta:

Fint och tänkvärt!

#2 - - M:

Oändlig viktigt!