Eskimåerna har femtiotvå ord för snö eftersom den är viktig för dem - det borde finnas lika många för kärlek



Välj dina ord med smak - du kan tvingas äta upp dem

För att dina drömmar skall gå i uppfyllelse, måste du vakna först.

Forskning orsakar cancer hos råttor

För att få ett lån måste du först bevisa att du inte behöver ett

Ägget är ett skaldjur som föder levande ungar

Käre Gud, om du inte vill göra mig smal så kan du i alla fall göra mina vänner feta

Det är bättre att fråga och verka dum , än att inte fråga och förbli dum

En dam kom fram till mig på gatan, pekade på min mockajacka och sa: 'Vet du att en ko mördades för att du skulle få den där jackan?' Jag svarade henne med ett psykotisk tonfall: 'Jag visste inte om att det fanns några vittnen i närheten. Nu måste jag döda dig med....