"Himlens tårar"

Himlens tårar faller tyst och stilla ..
mitt i stjärnklar vinternatt ...
Över havet stormar vindar ..
och löven virvlar .. som lekte de "ta fatt" ...

Jag samlar snäckor utmed stranden ..
för att binda till en krans ...
Att fästa kring mitt hjärta ..
av det vackraste som fanns ...

Var snäcka bär ett minne ..
en pärla .. skimrande och ren ...
För tankar till mitt sinne ..
små minnesbilders klara sken ...

Låt himlens tårar torka ..
och vindar sakta ner ...
Så hjälp mig blott att orka ..
jag önskar inte mer ...
#1 - - Lykke:

åhh så vackert! jag älskar allt hon skriver! så fullt me kärlighet & allt!

#2 - - Lennart:

Tjusigt! Det e så man ryser. en otrolig stämning!

#3 - - Naira:

Lovely friend. You need to collect love, not only old memories.

#4 - - Mirjam:

Så jättevacker!Plocka snäckor med pärlor som minnen. Jätteskön!

#5 - - Angie:

Den är så skir. Så natthimlen med stjärnfallet & önskan. Ljuvlig!

#6 - - Janne:

nästan lite vemod över de!men väldigt vacker!

#7 - - Ninni:

Den är ljuvlig och lite vemodig. Njuter när jag läser!

#8 - - Katarina:

Så sköna bilder hon målar! löven som virvlar & snäckor å pärlor på stranden. njuter!

#9 - - Annelen:

En underbar tavla och en vacker titel! Kan se hur löven virvlar. Snäckorna med pärlor på stranden. Nästan en bön på slutet. "hjälp mig blott att orka jag önskar inte mer"