"Kanske ett mirakel"

En solkatt glimmar till,
ett mirakel mitt i min dag ..
Var kommer den ifrån,
denna solglimt som lyser och skimrar ...

Jag söker efter en förklaring,
någonting att förstå ..
Jag ser mot mitt halsband, klockan och spegeln,
men ingenstans finns svaret att få ...

Kanske är det just det som är ett mirakel,
det händer utan att jag förstår ..
Jag söker och letar efter svar,
men jag finner inget, det är inte alltid det går ...

Livets väg är inte alltid så enkel,
det är inte alltid vi förstår ..
Lycka och kärlek är ett mirakel,
när den kommer, så öppna ditt hjärta, ta emot det du får ...
#1 - - Anonym:

Så vacket diktat!

#2 - - Angie:

Mycket tänkvärt och vackert!

#3 - - Blåklinten:

sååå fin!!! ja blir så varm inuti!!!!

#4 - - Patrik:

Verkligen fint. Det finns mycket sanning där!

#5 - - Naira:

Lovely friend!

#6 - - Peter:

Vackert och mycket sanning!

#7 - - Lennart:

helskön! fina tankar!

#8 - - Anonym:

ååhh så lyckligt! man kan leta lycka var dag & överallt!

#9 - - David:

Nån sa att du skrev bra tjejen! men du skriver inte bra Du skriver mycket bättre än bra! Det är vackert & klokt oxå! Ovanlig kombination!