"Min Älskade Far"

Du kommer så sakta emot mig, dina ögon ler ..
och en stor värme växer i mitt hjärta ...
Alla minnen dansar förbi mina ögon ..
likt lysande stjärnor på en vacker natthimmel ...

Jag ser med ömhet på silvret i ditt hår ..
ser hur tiden tagit krafterna från dig ..
och hur livet satt sina spår ...

Säg mig far, minns du havet dit du tog mig ..
under min barndoms somrar ...
Du satte en blomma i mitt hår ..
precis som flickan på bilden hade ...

Du förde mig ner till vattnet ..
och visade mig hur havet kunde bli min vän ..
Mina första simtag och en sländas skimrande vingar ...

Du arbetade hårt .. men tiden du gav var aldrig för kort ..
Ditt tålamod var oändligt, till ett barn som inte förstod ..
Som ville tala, lyssna och lära om allt som hände kring vår jord ...

Men allting förändras, det är tidens gång ..
Nu är det min tur, älskade far, att ge dig av min tid ...
att använda den kunskap du gett och det nya du lärt ..
För att finnas för dig, som du genom åren ..
alltid funnits för mig ...

Varje dag, varje stund med dig är en gåva ..
jag gömmer var stund i mitt hjärtas inre ...
Små minnen som bildar det vackraste pärlband ...
Jag hoppas och önskar .. men jag vet ..
att tiden bara blir mindre och mindre ...
#1 - - Angie:

Underbara barnaminnen & en förunderlig kärlek! En njutning för själen!

#2 - - Beatrice L:

Så fint skrivet om livets gång. Allt i kärlek.

#3 - - Anders:

Helt underbart! den som haft en sån far! du kan va lycklig tjejen!

#4 - - Lykke:

så vackert & fyllt med kärlighet! tror du hon ger en bok snart?

#5 - - Leif/Xavante:

LYKKE..! Ja jag hoppas o tror det kommer en bok i framtiden. L...

#6 - - Peter Andreasson:

Den här går rakt in i hjärtat! Mycket vackert skrivet om pappa-dotter-relation.

#7 - - Annelen:

Så ömsint förhållande och lite vemodigt med åldrandet!

#8 - - Eric L:

Mycke känslor! väldigt fint skrivet. Hoppas man kan bli en sån far.

#9 - - Naira:

Lovely, friend!

#10 - - Katarina:

De var mycket känslor på en gång! Jättevackert & vemodigt!

#11 - - Magdalena:

de e sant som Kattis skriver!!!! verkligen jättevackert!!!! å härlig bild!

#12 - - Janne:

Du de e så man hoppas ungarna en dag ska känna. Fin dikt!

#13 - - Lenita:



helt fantastisk! tänk om man hade haft en sån farsa!!