"IGÅR OCH IMORGON"

Forna dagar som gått ..
har ristat sår i mitt hjärta ...
Så säg, med vilka mått ..
man mäter brännande smärta ...

Hur läker man såren ..
ristade med eldens lågor ...
Säg, var finns den våren ..
som stillar stormarnas vågor ...

Är det endast tiden ..
som lindrar smärta, läker sår ...
Natten är långt liden ..
snart långt från det som var igår ...

Kanske finns en morgon ..
en ny dag med solljus som gryr ...
Finns det för mig en sån ..
så ge mig lyckan, för mig så dyr ...
#1 - - Anonym:

Såååå fint och vackert som alltid med denna duktiga och intelligenta kvinna.

#2 - - johan:

wow! vikken känsla å komma hem å läsa hennes dikter igen!! den här känns väldigt skör, som man bara hålla om henne å läka dom där såren!! jag finns!!!!!! så himla vackert att ögona har svårt att va torra!

#3 - - Annelen:

Så smärtsamt & berörande! Men det finns ett hopp oxå där. Njuter!!

#4 - - Peter Lilja:

Mycket vackert!! Sorgligt & hoppfullt på samma gång.Fastna för bilden. Känns som hon sitter väntande på en ny dag. Präglar mästerverk i mitt tycke!!

#5 - - Angie:

Bara njuter!! Och känner sorgen i orden! Läk hennes sår någon & ge henne en lycklig morgondag!!!! Så vackert!

#6 - - Lykke:

Så vemodig & vacker! Hun sitter å väntar in morgondagen för lyckan att finna henne.Ja vill så gärna läsa mer av dikterna hennes!!

#7 - - Tobias:

Jag e helt såld på hennes dikter!! Enormt smärtsamt att läsa men lite hoppfull ändå. Tjusigt!! E de hon på bilden?

#8 - - Leif/Xavante:

TOBIAS: Nopp, de e inte hon på bilden..!! ler..!

#9 - - ninni:

mmm hur hittar hon alla orden? det känns hur elden ristar sår i hjärtat! tårarna kommer när man läser. ja känner bara att ge henne lyckan någon!!!! har hon ett sånt varmt hjärta som det låter? hon känns bara så där äkta å snäll som man vill krama!

#10 - - Magdalena:

Ja får tårar när ja läser!! De gör ont i hjärtat när ja läser. hur kan hon få fram såna känslor? Hon e otrolig! de känns som ja vill krama om henne & trösta!!!! hoppas hon har nån som gör de!!

#11 - - Nina:

Hur mycket känslor ryms i hennes hjärta!! Tårarna rinner när jag läser & jag får en klump i halsen!!

#12 - - therese:

instämmer me alla övriga! den känns i hjärtat!!!!!!