"Vind, Stilla Vind"
Vind, stilla vind .. för mig varsamt fram ...
För mig över bergen .. bortom högsta kam ...
För mig sakta bort .. ner mot dalens rand ...
För mig ner mot havet .. till en fjärran strand ...

Låt mig där få vila .. sakta finna ro ...
Återhämta krafter .. och låta allt bero ...
Ge själen livskraft .. ge tanken vingar ...
Så som fågeln .. mot skyn sig svingar ...

Låt solens strålar lysa .. ge värme åt min värld ...
Låt natten stjärnor glimra .. ut på sin pilgrimsfärd ...
Låt bäcken vackert porla .. till glädje för allt liv ...
Låt vinden vända åter .. från höga bergsmassiv ...
#1 - - Lykke:

så skönt att läsa! man drömmer sig bort å bara njuter! vinden är så skön!

#2 - - Ninni:

Hon är fantastisk på att få fram stämning. Och rim brukar låta så konstgjort, men det flyter som en del av allt. Du har haft med många så fort! Nog måste det väl bli en samling snart?

#3 - - Angie:

Så lyrisk. Man blir lite drömsk när man läser. Känner den mjuka vinden!

#4 - - Janne:

En njutning för själen! Som om man följde med vinden själv.

#5 - - Mikael:

Helt fantastiskt alltså! trodde inte hon va kvar! Vilken stämning!

#6 - - Katarina:

Vilken magisk stämning! Bara mer fantastiskt hela tiden!

#7 - - Beatrice L:

Så skön!!! Och härligt bildspråk. Jag följer med dej med vinden!

#8 - - Peter Andreasson:

Den här har ja missat!En underbar stämning! Man drömmer sig bort med hennes vind!Och bilderna är så perfekta! Känsla!

#9 - - ninni larsson:

så drömmande å magiskt! följer me vinden å njuter!

#10 - - David:

Den här har jag visst missat. Underbara vind. Känner hur man följer med. Mjuk blandning av vila å rörelse. Mer sånt här oxå :))

#11 - - Peter Lilja:



En fantastisk stämning! Inte underligt att dom pratar "Magnoliadikter" på jobbet :)) Den här va väldigt skönt flyt.