KÄRLEKENS VINDAR”



Varm som en vårvind, du smekte min kind

Vid bäcken, i gläntan, med snö i vind

Att vinden var kall och snön den yrde
Ingen kände, när kärleken styrde


Som virvlande vindar tog kärlek fart

I famnen din, kändes allt underbart
Nu, som den dagen, följer oss vinden
Kärleksfullt smeker din hand mot kinden


Vårvinden kom, värmer jord och hjärtan

finns ingen plats för tårar och smärtan
Grönskande knoppar, kärleken leker
jag känner ännu hur vinden smeker


Sommarvind kom, men något är brutet

vad händer nu, går vägen mot slutet
Min hand i din, vi leker i vinden
Jag längtar få känna hand mot kinden


Hösten kommer och vindarna vänder

kärleken växer, en dag i sänder
Känslorna sprakar från bänken vid ån
vi tänker och vet, att tid är ett lån


Vi talar om tid som nu är förfluten

som fågelns vinge är vinden bruten
Nu som den dagen, följer mig vinden
Kärleksfullt minns jag din hand mot kinden

#1 - - Angie:

Underbar!! Berör djupt in i hjärtat. Enorm känsla för harmoni & skönhet!

#2 - - Marcel:

Skönhet på hög nivå. Sätt gärna musik till.

#3 - - Blåklinten:

Himla snyggt!! Stark kärlek som växer å vinden som e me hela tiden. fast ja får tårar på slutet. Dör han??

#4 - - Katarina:

Instämmer me övriga!! Helskön & vemodig på slutet. Den skulle kunna ha musik till! vore toppen faktiskt!!

#5 - - Patrik:

Härligt flyt!! Skönhet & vemod i vinden.Hon är bara bäst!!

#6 - - Maria:

Sååå vacker & vemodig! Så härlig rytm & instämmer med att den skulle bli fin med musik!! Applåder!!!!

#7 - - therese:

så härligt vackert om kärleken!!!!! hon skapar så vackra drömmar!!

#8 - - Lykke:

Hon skriver så väldigt fint om kärligheten! jag känner den så mycket i hjärtat när ja läser som hon skriver!!

#9 - - Mette:

Så fantastisk vakkert! Men det er litt trist på slutten. Det virker som lykke, men at de ikke kan være sammen.

#10 - - Janne:

så väldans vacker å vemodig. tiden e ett lån å snart förlorad.de finns lycka å tårar i den här dikten som känns!!