Närhelst våra barn är utom all kontroll, så kan vi trösta oss med tanken att t.o.m Guds kompetens inte räckte för hans egna barn. Efter det att han hade skapat himmel och jord, skapade Gud Adam och Eva.

Det första han sa till dem var:
"Ni får inte!'
"Får inte vad?" svarade Adam.
"Ni får inte äta av den förbjudna frukten." sa Gud.
"Förbjuden frukt!! Har vi förbjuden frukt? Eva, Eva vi har förbjuden frukt!
"Så kan det väl inte vara?"
"Ja, så är det!"
"Ni får INTE äta av frukten!" sa Gud.
"Varför inte?"
"Därför att jag är er Far och jag säger det!" svarade Gud och undrade varför han inte hade stoppat skapelsen efter det att han skapat elefanterna.

Några minuter senare såg Gud att hans barn hade en äppel-ätarpaus och han blev irriterad.
"Sa inte jag att ni inte skulle äta av frukten?" frågade Gud.
"Umhh huh!"
"Så, varför gjorde ni det?" sa Fadern.
"Jag vet inte." sa Eva.
"Hon började." sa Adam.
"Det gjorde jag inte alls!."
"Det gjorde du!",
"DET GJORDE JAG INTE!"

När Gud fick nog av dessa två, så blev Guds straff att Adam o Eva skulle få ta hand om egna barn. Så blev det och det har inte förändrats sen dess.

SAKER ATT TÄNKA PÅ:
1. Du tillbringar de första två åren i barnens liv med att lära dem att gå och prata. Sen tillbringar du de följande sexton åren med att tala om för dem att sitta ner och vara tyst.

2. Barnbarn år Guds belöning att du inte dödade dina egna barn.

3. Mödrar till tonåringar vet nu varför vissa djur äter upp sina ynglingar.

4. Barn missförstår dig sällan. Faktiskt så brukar de upprepa ord för ord det du inte borde ha sagt...

5. Huvudsyftet med att ha barnkalas är att påminna sig om att det finns barn som är värre än dina egna.

6. Vi barnskyddar våra hem, men de tar sig fortfarande in.

DAGENS RÅD:
Var snäll mot dina barn. De kommer att välja äldreboende åt dig. Och slutligen; om du har mycket att göra och får huvudvärk, gör som det står på aspirinburken. "Ta två Aspirin" och "Keep away from children"