Jag har lärt mig att det
spelar ingen roll vad som händer
eller hur svart allt känns idag
så går livet vidare
och imorgon blir en bättre dag.

Jag har lärt mig att
skaffa sig pengar och saker
är inte detsamma som att skapa sig ett liv.

Jag har lärt mig att
livet ibland ger dig en andra chans.

Jag har lärt mig att
när jag beslutar något direkt från hjärtat
så har jag också oftast tagit rätt beslut.

Jag har lärt mig att
varje dag ska man sträcka ut handen till någon.
Alla behöver en varm kram eller en vänlig klapp på axeln.

Jag har lärt mig att
människor kommer att glömma bort
vad du sagt och saker du gjort
men de kommer aldrig att glömma hur du fick dem att känna sig...

#1 - - Rickard:

Bra tänkt. Viktiga lärdomar!

#2 - - Helena:

Ja, det är mycket vi lär genom livet. Bra tankar!

#3 - - Anonym:

Många vackra och dyrbara lärdomar!

#4 - - Gustav:

Ja du, när man kommit upp i åren som jag, då inser man att man lärt en del.

#5 - - Magdalena:

En del riktigt bra tankar! hur länge tar de innan man lärt sig?