NÄR VINDARNA VÄNDER...

När vindarna vänder .. och vattnet blir stilla ...
och ljusstrålar väcks .. ur det tysta och lilla ...
Ur djupet det vaknar .. blir väckt ...
ett ljus och ett hopp .. som sedan länge blev släckt ...

Ljuset som lyfter dig upp .. på solens strålar ...
Vinden som för dig mot himlen .. som regnbågen målar ...

Det är tid att leva .. att finnas till ...
att åter öppna ögonen .. se att livet är gott ...
Med tiden framför dig .. kan du göra vad du vill ...
ta bara med dig det livet dig lärt .. och som du förstått ...

Det finns nutid .. och framtida dagar att fylla ...
fylla med skratt och med glädje .. med allt som ditt liv kan förgylla ...

EN VÄN......De har ögon .. men är ändå inte seende ...
de ser mina läppar .. och tror på mitt leende ...
De har öron .. men är ändå inte hörande ...
de hör inte mitt hjärtas gråt .. så stilla och berörande ...

Om du är min vän .. så lyft då din blick ...
Möt mina ögon .. och se in i mitt hjärtas själ ...
Kanske syns allt .. bara för ett ögonblick ...
Men kanske hinner du ändå se .. att allt inte är väl ...

Så ta min hand .. för mig in i din värme ...
kanske är det allt som behövs .. en vän som står närmre ...
En vän som tröstar .. och ser sorgen ...
som lindrar den smärta .. som för andra är förborgen ...                                    
#1 - - Lykke:

åh vad härligt! tack för att vi får de här! jag gråter när jag läser det!

#2 - - Magdalena:

De här e bara sååå vackert!!!!! & så sant!!!!

#3 - - Katarina:

Det här är tänkvärt å vackert! Samla å skriv en bok!

#4 - - Mikael:

Fortsätt tjejen med det här! Det är så otroligt berörande! Tack!

#5 - - Lennart:

Det här e så speciellt å man kan inte annat än påverkas! De känns som hon läser mina tankar! djupt å ändå så enkelt!

#6 - - Annelen:

Så underbart vackert! Man blir alldeles tårögd när man läser!

#7 - - Xavante/Leif:

Jaaa, jag kan bara hålla med de andra som kommenterat!! Ord sammansatta till underbara meningar som berör en..Enkla men ändå så djupa, genialiskt..!!Tack "Magnolia" för att jag fått förmånen att publicera dina Dikter i min blogg.Hoppas det blir fler i framtiden..!!!?

#8 - - Eric:

Ja, va säjer man när alla redan sagt så mycket?? Dikterna tränger in i själen & man kan inte låta bli att bli berörd! Och fler vill vi ha, självklart!

#9 - - Lenita:

de här har ja längtat efter! man blir bara så lycklig å samtidigt så vemodig! så mycket feeling bara!

#10 - - Naira:

You came back friend, to comfort our souls. Thank you.

#11 - - Angie:

Det här är starkt & berörande! Så sant oxå! Att våga vara en vän & att våga tro på en framtid! Kan bara säja att jag hoppas på mer!

#12 - - Peter:

Hur kan man bara få fram verkligheten så vackert? Ja läser inte poesi men de här var nåt annat eller egentligen inte väl!? Tack tjejen!

#13 - - Xavante/Leif:

Förstår vad du menar Peter...!! Hon skriver annorlunda våran vän "Magnolia", så enkelt men ändå berör det så djupt. Det sägs ju att det enkla e mest genialiskt..L...!?

#14 - - Maria:

äntligen kommer allt de där underbara igen!! ja blir så varm inombords när ja läser!!

#15 - - Anneli:

Allt är redan skrivet ju! men jag vill ändå säja att det här är fantastiskt! Det är verkligen så berörande som man bara kan önska!!!!!

#16 - - Janne:

Men de här är ju helbra vettja! Jag har aldrig läst nåt mer vettigt & vackert ihopslaget! Kör hårt tjejen!