"NÄR DIMMAN LÄTTAR".....
När ängen och skogen är
täckta av dagg och
av dimma
När tystnaden råder och
stillheten vi kan
förnimma ...

Då ser man på ängen hur
älvlika dimslöjor
dansar
Då ser man hur daggen med
mildhet kammar ängens
fransar ...

När solens första strålar
sedan sakta väcker
djuren
När daggens täcke varsamt
dras bort, lämnar plats
för naturen ...

Då spelar naturen upp sin
symfoni här på
jorden
Då fylls min själ med rofylld
harmoni, då räcker inte orden ...

#1 - - Mikael:

Det här är bland det finaste jag läst. En sån stämning! Nästan magisk!

#2 - - Peter Andreasson:

Jag instämmer med ovanstående! En fantastiskt skön målning. En unik känsla i varje ögonblick!

#3 - - Angie:

Vilken ljuvlig målning. Jag kan se hela scenen & känner att jag vill ta fram penseln & börja måla.

#4 - - Naira:

Lovely friend

#5 - - Beatrice L:

En magisk känsla med dimslöjorna. Jag följer med i varje steg mot gryning! Tack!

#6 - - Lykke:

hon skriver så vackert. ja känner som ja följer henne & ser dimman & solen som gryr. så skönt att bara se! när kommer nästa?

#7 - - Blåklinten:

kan bara inte bli bättre----sitter där å ser hur slöjor å älvor dansar. å bilden e bara så perfekt ihop me dikten!!!!!

#8 - - Janne:

Hon är otrolig på att få fram stämning! så magiskt & tjusigt!

#9 - - David:

Bara så fantastisk stämning! Man försvinner in i dimslöjor å gryning!

#10 - - Annelen:

Vilken stämning! Man följer med henne i gryningen & varje ögonblick är fantastiskt!

#11 - - Peter Lilja:

Blir sällan impad av poesi men den här tjejen är magisk! Hon sveper in mej i dimslöjorna & jag ser gryningen!