"LIVETS SKIFTNINGAR"


Jag vandrar under månens milda
sken, med fötterna mot
sanden
En vind för sakta minnen till mig,
på min vandring utmed
stranden ...

Jag minns dina ögon, värmen och
tillfället när du sången
gav mig
Varje gång jag hör den eller spelar
den, så minner den
om dig ...

Kärleken var svindlande den gången,
men allting gick
för fort
Jag var för ung, rädslan fångade
hjärtat, det blev ej som
det bort ...

Snabb att hitta någon annan, du gifte
dig rätt snart, trots att kärleken
fanns kvar
Du kämpade tappert, men kärlekslöshet
och sjukdomen,  var allt
som var ...

Du somnade så stilla, när sol gått
ner och nattens stjärnor
glimma
Tårar faller såsom regnet, jag hör
sången, i nattens sena
timma ..


#1 - - David:

Så otroligt berörd jag blir! Så mycket kärlek å så mycket sorg!

#2 - - Angie:

Jag får tårar i ögonen! Så mycket kärlek och sorg!

#3 - - Nina:

Skör & sorglig. Jag instämmer helt med både David & Angie! Men borde inte bilden vara överst som du hade förut? rosetten är jättefin avslutning :)

#4 - - Leif/Xavante:

Ibland kommer bilden först o ibland sist, ler.....Tack för fina kommentarer, ha en bra dag mina vänner, Leif....!!

#5 - - Annelen:



Nästan så "tårarna faller som regn" på mig oxå! Så gripande & kärleksfullt!

#6 - - Peter Lilja:

Oerhört gripande! Så varm tillägnan och sorgligt!

#7 - - Beatrice L:

Så fruktansvärt sorglig! jag gråter när jag läser. Så mycket kärlek och sorg på samma gång! Kram till dig som skriver så fint!

#8 - - ninni larsson:

jag har aldrig läst nåt så berörande! jag får tårar i ögonen ja me!

#9 - - Janne:

Mycket värme & intensitet! Vemod & kärlek blandat så man bara inte fattar hur hon kan.En tjej med mycket känslor. Med musik vore det säkert ett ess som gick hem ännu bättre!

#10 - - Katarina:

Bara så fantastisk! man får tårar i ögonen & känner kärleken å vemodet!

#11 - - Mikael:

Den här går in under huden. Kärleken & sorgen är så påtaglig & stark!

#12 - - ninni:

så tragiskt å vackert på samma gång! de känns som ett öppet sår som inte läker. de gör bara så ont.