Jag såg dej i vimlet idag I varuhusvärmen idag Din kappa var blå och din schal dolde ögon som log Jag stod där förälskad igen Förlorad förförd igen Som ett nyfiket barn på jakt efter ett mysterium som dog Men den vuxne man som jag bor i tog sitt förnuft till fånga och gick Men ångrade sej sen och stod där med sin flackande blick Vintern är så hård i år och själen är full av sår Men jag vet var vi kan ses Jag vet var vi kan skriva vår bok Möt mej på Rialto i ett ljummet regn På hotel Danieli har dom bäddat en säng Håll det där leendet levande Det är det bästa du har Möt mej på Rialto om du har din längtan kvar Tågen dom rullar på bron Klockan i Stadshusets torn slår tolv och jag står på Slussen i snöslask och is På en krog i Gamla Stan där jag känner mej hemma och van får jag vin och mat och värme för ett hyfsat pris Och om du hör det här på nån radio nånstans då vet du vem jag skrev det här till där nere i valvet och då vet du också vad det är jag vill Jag vill se dej på Rialto i ett ljummet regn På hotel Danieli har dom bäddat en säng Håll det där leendet levande Det är det bästa du har Möt mej på Rialto om du har din längtan kvar Jag tar tåget i morgon kväll sen är jag där mellan tolv och ett Skynda dej innan vardan har fått fatt mysteriet Kom och möt mej på Rialto i ett ljummet regn På hotel Danieli har dom bäddat en säng Håll det där leendet levande Det är det bästa du har Möt mej på Rialto om du har din längtan kvar