LIVETS UNDER”



Min sång, den jag sjöng, förs bort av vinden ,

förs bort över skog och vida vatten .
Jag minns än hur jag öppnade grinden ,
sällsamma steg i den tysta natten …


Drömmar som föddes i gryningstimman ,

födda ur längtan och hjärtats drömmar .
Bilder som strålar likt ljus ur dimman ,
sprudlande fram likt vårbäckens strömmar …


Längtande drömmar i aftonstunden ,

föddes till kärlek i strimmor av ljus .
Kärleken åter för evigt bunden ,
ännu en gång, famnad av lyckans rus …


Sången av glittrande skratt och tårar ,

fyller mitt hjärta likt en dyrbar skatt .
Vid stranden möten med nya vårar ,
samman vid vattnet vi leker ”ta fatt” …


Minnena följer, lyss till vindens sång ,

om framtidsdagar, lyckliga stunder .
Minnen jag sparar i min medaljong ,
lycklig och tacksam för livets under …


#1 - - Patrik:

Helt fantastisk! En underbart varm & levande text!! Kan bara beundra hennes fantastiska förmåga!

#2 - - Annelen:

Jättefin!!!! Väldigt vackert om livets underverk & fin bild!! Jag blir nästan lite tårögd.

#3 - - Peter Lilja:

Ja nog blir man berörd av hennes ord. Helt underbar känsla!

#4 - - Maria:

Ja smälter helt när ja läser!! Hon e ju alldeles fantastisk!

#5 - - therese:

den här e bara sååå underbar!!!!!

#6 - - Lykke:

Åh va glad jag blir för det att hon skriver igen!! den här e så jättevarm & full med lycka!!!!!!

#7 - - Mette:

Hun skriver veldig fint. Jeg er så rørt i hjertet. Du blir glad når du leser.

#8 - - Marcel:

Så fantastisk med liv. Det strålar lycka i dikten!

#9 - - Angie:

Helt underbar! Jag blir lycklig när jag läser henns ord!!

#10 - - Janne:

lika fantastisk som alltid!!!!!!

#11 - - Peter Andrén:

En fantastisk dikt! Jag blir lycklig när jag läser. Hon har en otrolig känsla i de hon skriver!

#12 - - Viktor:

Den här berör verkligen djupt.En fantastisk känsla har hon fångati den här.Den överträffar nog de mesta jag har läst!

#13 - - Anna:

jag får tårar i ögona o lycklig samtidigt när jag läser. jättefin!

#14 - - Veronica:

Så fantastiskt fin! man känner värme i hjärtat när man läser den.

#15 - - Fredrik:

Fin balans med naturliga rim o rytm. Helskön känsla! Synd att det inte finns böcker av henne än.